Huwelijksuitnodiging, wat moet er allemaal opstaan?
Huwelijksuitnodiging, wat moet er allemaal opstaan?
Normaal gezien verstuurt u de huwelijksuitnodiging 6-8 weken voor de huwelijksdag. Wanneer u gasten uit het buitenland verwacht, kunt dit best 10 weken voor de huwelijksdag doen. U doet er dan ook goed aan om ook een digitale versie per mail te versturen, zodat u er zeker van bent dat de gasten de uitnodigingskaart hebben ontvangen. Maar wat moet er juist op de huwelijksuitnodiging vermeld worden?
Gegevens die zeker op de uitnodiging terug moeten komen:
- Wie –>naam bruidspaar
- Wanneer –> dag, datum, tijden
- Waar –> diverse locaties (gemeentehuis, kerk, feestlocatie)
- Wat –> voor welk onderdeel zijn de gasten uitgenodigd? (Wellicht kunt u werken met verschillende inserts)
- Antwoord –> RSVP (Répondre s’il vous plaît) datum (max 3 weken) voor wanneer uw gasten moeten reageren
- Contactgegevens bruidspaar –> telefoonnummer of emailadres
- Dresscode –> Tenue de Ville, Jacquet, Black Tie, White Tie, Cocktail of themakleur
- Cadeautips
- Weddingplanner/ceremoniemeester –> om eventuele speeches en sketches af te stemmen
Alle andere aanvullende informatie kunt u bijvoorbeeld via mail of website met uw gasten delen.
Hoeveel kaarten moet u bestellen? U telt gewoon per adres (niet per persoon) + 20 tal extra!
Hierbij nog enkele leuke adresjes voor uw standaard huwelijksuitnodiging:
Maar u kunt natuurlijk ook uw trouwkaart laten ontwerpen door een grafisch ontwerper:
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!