Huwelijksuitnodiging, wat moet er allemaal opstaan?

Huwelijksuitnodiging, wat moet er allemaal opstaan?
Normaal gezien verstuurt u de huwelijksuitnodiging 6-8 weken voor de huwelijksdag. Wanneer u gasten uit het buitenland verwacht, kunt dit best 10 weken voor de huwelijksdag doen. U doet er dan ook goed aan om ook een digitale versie per mail te versturen, zodat u er zeker van bent dat de gasten de uitnodigingskaart hebben ontvangen. Maar wat moet er juist op de huwelijksuitnodiging vermeld worden?
Gegevens die zeker op de uitnodiging terug moeten komen:

  • Wie –>naam bruidspaar
  • Wanneer –> dag, datum, tijden
  • Waar –> diverse locaties (gemeentehuis, kerk, feestlocatie)
  • Wat –> voor welk onderdeel zijn de gasten uitgenodigd? (Wellicht kunt u werken met verschillende inserts)
  • Antwoord –> RSVP (Répondre s’il vous plaît) datum (max 3 weken) voor wanneer uw gasten moeten reageren
  • Contactgegevens bruidspaar –> telefoonnummer of emailadres
  • Dresscode –> Tenue de Ville, Jacquet, Black Tie, White Tie, Cocktail of themakleur
  • Cadeautips
  • Weddingplanner/ceremoniemeester –> om eventuele speeches en sketches af te stemmen

Alle andere aanvullende informatie kunt u bijvoorbeeld via mail of website met uw gasten delen.
Hoeveel kaarten moet u bestellen? U telt gewoon per adres (niet per persoon) + 20 tal extra!
Hierbij nog enkele leuke adresjes voor uw standaard huwelijksuitnodiging:

Maar u kunt natuurlijk ook uw trouwkaart laten ontwerpen door een grafisch ontwerper:

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *